onsdag 27 januari 2010

Olivia

S*Brembo Olivia The One and Only, BRI c2133
Äntligen har jag fått en liten lilatabbymaskad hona. Olivia som hon kallas kommer naturligtvis att stanna i katteriet och på sikt bidra till att jag kan få fram fler tabbymaskade kattungar. Tabbymaskat är ju det jag länge fokuserat på och hon blir ett bra tillskott för mina planer. Olivia är söt som en sockertopp och jag kommer att ställa ut henne framöver, hon är redan anmäld till två utställningar. Hoppas nu att hon inte växer ur sig alldeles innan vi kommer iväg.

Jag kommer att placera Olivia på foder, hade gärna haft henne hemma men jag kan inte samla på mig för många katter, jag vill ju ha en grupp som funkar ihop och kunna ge varje katt det den behöver i tid och omsorg. Det är svårt med avel om man ska komma vidare eftersom det kräver att man nån gång emellanåt sparar en avkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar